Bogføringshjælp – ja tak

Komma, komma punktum streg… Jeg kan huske, at det var sådan, jeg tænkte inde i mit hoved efter jeg forlod SKAT’s kontor i København en regnfuld eftermiddag i marts i år. Det var IKKE et godt møde, for jeg fik høvl for min manglende bogføring. Eller rettere: For min fejlagtigt udførte bogføring. Jeg måtte gøre noget – og jeg havde 14 dages frist til at komme tilbage og vise noget bedre frem. Jeg havde akut brug for et firma her i København, der kunne hjælpe med bogføring!

Som tømrer er jeg altså ikke specielt minded for tal udover dem, jeg bruger, når jeg skal kalkulere et spær eller måle op til en opgave. Debit og kredit, kolonner og moms – jeg hader det! Men det er jo et nødvendigt onde, når man driver et firma i Danmark.

Man skulle næsten tro, at danske revisorer var sponsorer på de lovgivere, der i ét væk finder på nye og besværlige afgifter og hvad ved jeg. Det levner sgu ikke meget tid til at lægge tag og slå søm i!

Bogføringshjælp – nu skulle det være

Jeg har jo efterhånden 8 svende og 4 lærlinge i mit brød, og jeg har altid selv taget mig af alt papirarbejdet, for jeg har ikke lyst til at ansætte et fruentimmer til at bogføre. De bliver bare syge og skal have børn i ét væk, så ingen kvinder i mit firma, tak. Derfor måtte jeg krybe til korset og finde hjælp til det halløj.

Jeg endte efter at have talt med nogle forskellige hos firmaet admogregn.dk, og de styrer så lige min bogføring i dag. Og da jeg stod med håret i postkassen (den smule jeg har tilbage) i marts, reddede de mig på målstregen med hurtig hjælp. Det var ikke gratis, men det var til en rimelig pris betingelserne taget i betragtning.

Nu har jeg en fast aftale med dem til en yderst behagelig pris, og jeg skal ikke døje med hverken mavesure regnskabsdamer, barsel eller syge børn. Det er deres hovedpine, og de leverer altid til tiden og som aftalt. Sådan kan jeg lide det!

Hvis jeg skal give et råd viderer til nogen, der driver et mindre firma: Sørg for at have orden i regnskaber, bilag og bogføring. Og hyr et bureau til at styre regnskaberne, bogføringen og det andet nødvendige papirnusseri. Det er altså penge godt givet ud, og det giver mere fritid til dig, når du ikke skal sidde med skidtet om aftenen!